Monday 24 June 2013

tepuk dada tanya iman

Bissmillahirrahmanirrahim..


assalamualaikum awak...
awak,
boleh tak saya nak cakap something? 
kadang-kadang awak tegur saya depan ramai orang, 
awak tahu saya malu, tapi saya diamkan je sebab apa???
sebab saya sayang awak!
saya sayang awak mcm keluarga saya sendiri..

awak,
boleh tak saya nak tanya??
kenapa awak suka tegur salah saya mcm awak je yg betul..
bukan saya tak suka,
TAPI..
awak boleh tak jaga hati saya, tegur saya elok-elok.
saya terima kalau awak tegur saya elok-elok...

awak,
pernah tak awak baca hadis ni??
"barangsiapa yang menasihati seseorang dan hanya ada mereka berdua, maka itulah nasihat yg sebenarnya, barang siapa yg menasihati saudaranya didepan banyak orang, maka yg demikian itu mencela dan mencelakakan org yg dinasihat"

saya harap awak faham..

nota kaki:

Tepuk dada tanya iman? agak-agak apa ya maksud nya? (garu kepala yg tak gatal) ^_^
haaa! tak payah binggung-bingung, i just wanna tu say, sometime kite rasa kite ni perfect sangat sampai kita rasa nak tegur je salah semua orang yg ada depan mata, a'ahh! kenapa?? sebab kita tegur someone tu depan orang ramai. Kite rasa kite je perfect walhal kita lah hamba Allah yg tersangat perasan!

No comments:

Post a Comment