Thursday 27 June 2013

kenapa??


Ya Allah, hari ni penat join segmen 8 or entah berapa saya join..^_^ sekarang nak update post pulak..
 
kenapa asik pandang kebaikan kita seolah-olah tiada keburukan dalam diri kita?
kenapa kita suka pandang keburukan seseorang seolah-olah tiada kebaikan dalam diri dia??

kenapa??
kerana kita rasa kita je betul! "eh!kau asik buat salah je, satu pun tak betul-betul!"

Ya Allah! kadang-kadang manusia seperti ni macam nak je tangan ni letak cili cepat-cepat!

bila ingat balik, marah tu sebahagian dari sifat syaitan cepat-cepat istightifar ingat Allah.. 
sabar, Allah bersama orang yang sabar. tapi dalam hati terdetik jugak 'satu hari nanti bila aku dah takde baru ko sedar kot' -.-"

bila ingat balik kisah yang saya baca, kisah nabi. Ya Allah, rasa menyesal ada jugak sebab "kenapa aku tak boleh bersabar dengan perkara sekecil tu?"

sekarang dan selama-lamanya saya harap saya mampu istiqomah dalam mencari keredhaan Allah.

nota kaki:
-sentiasa ingat Allah dalam keadaan marah! ^_^

No comments:

Post a Comment