Friday 28 June 2013

adakah hanya sekadar mimpi?

Jodoh dan pertemuan Allah dah tentukan.
kita merancang tapi perancangan Allah yang terbaik..
eh, kenapa tiba-tiba tajuk jodoh ni?
haa!!
tadi ada seseorang massege aku, dia cakap nak jumpa famly aku.
'eh! mimpi ke aku? ada ke orang nak terima niqabis macam aku ni yg bertutup bagai? ada ke??'
itulah perancangan Allah untuk aku.
tapi, sebenarnya aku belum bersedia memandangkan aku masih muda dan banyak benda yang aku masih perlu belajar.
aku balas massege dia cakap, 
'saya nak awak qiamulail seminggu, lancar baca surah an-nur dengan tajwid sekali, dan yang penting dapat suport saya dalam berniqab'
agak-agak susah tak syarat tu?
tu bukan syarat! tu hanya untuk persiapan sebelum pegang tanggungjawab yang lebih berat.
nati dah ada tanggungjawab agaknya tak kekok lagi nak buat semua tu bagai..
insyaAllah, dengan izin Allah kalau betul dia jodoh aku pasti Allah permudahkan.

No comments:

Post a Comment